Ion, Ioana, Oana

07Ian11

În fiecare an aceleaşi discuţii. În fiecare an probleme. În fiecare an explicaţii. De Sfântul Ion îi sărbătorim pe toţi care au numele de Ion, Ionela, Ionuţ, Nuţica şi alţii…

În fiecare an încă de dimineaţă, în 7 ianuarie, familia mă sună să îmi ureze La Mulţi Ani. Mă sună prietenii care ştiu, mă sună bunica şi verişoarele. La auzul unei asemenea aberaţii, unii încep să se precipite. E ziua ta? Dar de ce îţi spune lumea La Mulţi Ani? Că nu eşti Ioana. Nu, sunt Oana. „Semnificaţia numelui Oana: Formă românească derivată de la Ioana, yochana = binecuvântarea Domnului”.

Acum chiar binecuvântare nu-s, că îs forma mai scurtă. Aşa că nu dau de băut. Maxim o să sărbătoresc cu „tizul” meu, Johnnie. Hai să fim sănătoşi.

(…) pare foarte posibil ca răspîndirea în mediul citadin, educat, a formei hipocoristice Oana a numelui feminin Ioana să datoreze mult piesei lui Delavrancea, Apus de soare, în care Oana e numele fiicei ilegitime dar foarte iubite a lui Ştefan cel Mare (personaj istoric de la care se poate uşor produce un transfer de prestigiu).
Bucuraţi-vă că nu trebuie să-mi spuneţi alteţă.
2 Responses to “Ion, Ioana, Oana”

  1. 1 Victor Bud

    In orice caz, mult la multi ani, maria ta!

  2. 2 M.Olaru

    1. Greș cu Nuțica, e diminutivul Elenei Udrea, clar?
    2. Pentru noi, Olarii-Zăinești, venirea ta pe lume a fost o binecuvântare!
    3. Prefer Johnnie Walker Green Label – never tasted it! :)))


Lasă un răspuns

