La colindat

24Dec10

Când eram copil, abia aşteptam să mă duc la colindat. Era clar, ştiam că o să mă întorc acasă cu bani de Broscuţe şi cu dulciuri. Ştiam multe colinde şi mă pregăteam intens pentru seara în care voi suna la uşile tuturor vecinilor de pe scară. Că numa în bloc aveam voie să mergem. Până la urmă cântam acelaşi Trei Păstori, da îmi ieşea bine. Noroc cu soră-mea.

Între timp am crescut, am trecut la colindatul în grup cu colegii de şcoală prin cartier, colindatul de apartament cu colegii de liceu care implica bere şi cantităţi destul de mari de vin, apoi colindatul cu „gaşca”, care se termina a doua zi pe la amiaz’. La fel, colindele se schimbau. De la Viflaime Viflaime, la O ce veste minunată, sfârşind în ultimii ani cu Domn Domn să’nălţăm, pentru că erau sigurele versuri pe care reuşeau băieţii să le ţină minte, înafară de imnul echipei preferate de fotbal.

Anul ăsta însă, am un plan. Anul ăsta colindul sună cam aşa:

De-a shi gazda om fălos
Raiului luminos
Şi-ar coborî uălu jos
Şi ne-ar da şi din purcică
Raiului luminos
Că i-o fo’ cât o jiţâcă
Numa’ carne şi cârnaţi
Raiului luminos
Nouă de-alea să ne daţi.
De ni-ţi da, de nu ni-ţi da
Raiului luminos
Altu’ nu om colinda!

Crăciun Fericit!
La anu şi La Mulţi Ani!

One Response to “La colindat”


Lasă un răspuns

