Survaivăr Vălişoara

09Aug10

Nu am mai fost pe munte de ceva vreme. Uitasem cât e de frumos, cât de tare mă relaxează şi cât de mare e satisfacţia de a termina traseul sau de a atinge vârful! Am avut o copilărie de “munţoman”, mergeam cu orice ocazie la munte şi făceam parte din Clubul Speoalpin SALT. Eram doar un copil, dar lecţiile pe care le-am învăţat atunci mi-au rămas în minte și mi-au dezvoltat respectul pentru natură. Totul până la proba contrarie și la bâlba generală (deci nu numa io, clar?) din timpul lecției de orientare turistică la întrebarea: De unde știm când urcăm și când coborâm după curbele de nivel de pe hartă?” Ha?

Îmi amintesc cu drag de părinții mei care ne făceau un traseu de orientare prin Făget în fiecare duminică, în timp ce ei povesteau povești de oameni mari cu ceilalți părinți. A, da, atunci am învațat simbolul pentru “pădure greu alergabilă”, nu știu de ce era plin de el pe harta noastră.

Mi-au revenit toate acestea în minte pentru că am participat, în acest sfârşit de săptămână, la invitaţia Asociaţiei Biounivers, la o mini expediție în Trascău cu ocazie lansării oficiale a traseului tematic Biodiversitatea – comoara ascunsă în Cheile Vălișoarei„.

Pe scurt, cum s-a desfăşurat evenimentul.

Sâmbătă:

Am ajuns mai spre după-masă la Vălişoara, unde am fost întâmpinaţi de gazdele evenimentului şi i-am cunoscut pe ceilalţi participanţi.

Am început cu un curs de orientare turisitcă, în care reprezentanţii Salvamont Alba ne-au învăţat cum să citim o hartă, să folosim busola şi ne-au explicat regulile de siguranţă pentru a merge pe munte. Mi-am adus aminte ce e un azimut şi cum se calculează, precum şi alte informații esenţiale.

Am continuat seara la Pensiunea Cucului – o pensiune mică şi cochetă, unde am şi ramas peste noapte – cu poveşti de pe munte şi experienţe haioase.

Duminică:

Dis de dimineaţă, după ce am luat micul dejun la pensiune, ne-am pregătit rucsacii şi ne-am echipat de drum, am plecat să descoperim comoara ascunsă din Cheile Vălişoarei. Spre bucuria noastră, am descoperit multe comori pe drum! Peşteri, grohotişuri, morminte neolitice şi multeeee plante şi animale pe care le-am fotografiat excesiv! Săracul guşter (sau Lacerta viridis, vorba soră-mii) n-a mai prins el o aşa şedinţă foto! În plus, cu părere de rău trebuie să recunosc că am făcut cunoştinţă de 2 ori cu pământul şi cu câteva specii de scai… 🙂 uşor de recunoscut de altfel, cu ajutorul panourilor de pe traseu. Noroc că nu erau specii protejate! Urme de urși nu am găsit în pădure, doar o urmă proaspătă de fund plus 2 palme plus frână pe câlcâi, care cred că aparține colegei din față. Am cucerit vârful Bogza Mică şi am condus pe rând grupul cu ajutorul hărţii şi a lecţiei de orientare bine învăţate! E de folos să ai lângă tine un biolog și un silvic, am chiar descoperit cu surprindere biodiversitatea din jurul meu, iar o parte din ea, comestibilă, (a se citi ciuperci), am luat-o acasă pentru tocăniță.

Nu mă căutaţi în următoarele zile! Sunt în Făget cu busola şi mă pregătesc intens pentru următoarea excursie în Cheile Plaiului, unde am înţeles că va fi orientare de noapte!

Ne pregătim de drum.

Myalla, înarmată cu busola.

Cuuummm? Până acolo urcăm?

Verificăm traseul încă o dată…

Incă eram veselă la primul panou 🙂

Ştiu exact unde mă aflu. În vârf, lângă o stâncă!

Mai multe poze şi informaţii despre proiect găsiţi aici.

2 Responses to “Survaivăr Vălişoara”

  1. 1 boghi

    capra numaru 2 felicita capra numaru 3 pentru o fapta demna de capre


  1. 1 Tweets that mention Survaivăr Vălişoara « zaineasca -- Topsy.com

Lasă un răspuns

